חדשות הכלכלה

שתיית קפה כבעלת יתרונות בריאותיים

אם אתם מאלה שכל שתיית כוס קפה עושה לכם ייסורי מצפון, יתכן שקריאת המאמר תרגיע אתכם מעט. נכון, גם עם קפה לא כדאי להגזים והכמות המומלצת היא שלוש כוסות ביום, אך בכך הקפה אינו שונה מכל מזון או משקה אחר. כל דבר מזון, משקה ובוודאי תרופה יש לצרוך במינון מסויים בכדי שיעשה עבודה טובה ונוכל להנות מיתרונותיו. מסתבר כי לקפה במינון הנכון ישנם לא מעט יתרונות בריאותיים. נמצא במחקרים כי הקפה מכיל רכיבים אשר מפחיתים את הסיכוי למחלות שונות, תורם לתחושת השובע ובכך מפחית סיכוי להשמנה ועוד.              

הפחתת סיכוי למחלות לב

פולי הקפה מכילים אנטי אוקסידנטים (פוליפנולים) בכמות נכבדה. האנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון) מונעים תהליכים לא בריאים בגלל "הסתובבותם" של רדיקלים חופשיים שגורמים לנזקים. בין היתר מפחיתים האנטי אוקסידנטים את הסיכוי לחלות במחלות לב אך מונעים תהליכים לא רצויים רבים בגוף.

סיבים תזונתיים

ידוע כי סיבים תזונתיים תורמים רבות לעיכול איטי ויעיל יותר, לכניסתם לגוף של החומרים החיוניים ולאי בריחתם החוצה וסינון החומרים המיותרים. קפה מכיל סיבים תזונתיים במידה מסויימ ואלה תורמים לעיכול. קפה באלאנס הוא קפה המועשר בסיבים תזונתיים מעבר לרגיל. באלאנס מכיל סיבים תזונתיים ממקור צמחי:- סיבי עולש וסיבי תירס. מזון או משקה עשירים בסיבים במקביל לתרומה לעיכול תורמים לתחושת שובע, מונעים נשנושים מיותרים והשמנה ובכך ללא ספק תורמים לבריאותנו. נמצא כי מנה של קפה באלאנס מכילה 13-23% מכמות הסיבים התזונתיים המומלצת ביום.

שתיית קפה להעלאת הריכוז ומצב הרוח

שתיית קפה ידועה כמעוררת. תוצרים משניים של העירור הנגרם על ידי הקפאין היא ריכוז גבוה יותר ואף מצב רוח טוב יותר. היום כבר אין עוררין על כך שהקשר בין גוף ונפש הוא קשר חזק מאוד ולכן שתיית קפה המשפרת את מצב הרוח, הריכוז וההישגים משפיעה כך בדרך עקיפה גם על הבריאות. המשקה באלאנס יסייע למצב רוח טוב יותר הן בזכות הקפאין התורם למצב הרוח והעירנות והן בזכות הסיבים התזונתיים הגורמים לשובע ואף מפחיתים סיכוי להשמנה…

יתרונות נוספים

נמצא כי קפה, בעיקר קפה פילטר או קפה נמס מעלים את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) ומורידים את רמת הכולסטרול הרע. עוד נמצא כי הקפה מסייע לתפקוד הכבד, מהווה אפקט מגן מפני דמנציה או אלצהיימר, ואף מהווה אפקט מגן מפני סוגים שונים של סרטן כמו סרטן השחלות, המעי הגס ועוד.

קפה