חדשות הכלכלה

מתחברים לעמית עסקי? מוטב שתחקרו על הרקע שלו

חקירות כלכליות יכולות לשמש לטובת שורה ארוכה של מטרות ובין היתר הן מומלצות לקראת תחילתה של שותפות עסקית. שותפות מן הסוג הזה משפיעה באופן ישיר על סיכויי ההצלחה של העסק, על מערכת היחסים בין המנהלים ועל האופן שבו ניתן יהיה ליזום עסקאות בעתיד. כתוצאה מכך, השותפות חייבת להיות מבוססת על מידע אמין. הדרך לבדוק את אמינות המידע היא לתאם חקירות רלוונטיות ולוודא שהן מתבצעות על ידי אנשי מקצוע.

אלו הדגשים העיקריים של חקירות לקראת או במהלך שותפות עסקית:

  • נכסי השותף – החקירות מתמקדות בראש ובראשונה בנכסים של השותף. הנכסים המוצהרים ואלו שאינם מוצהרים יכולים לספק אינדיקציה אמינה ליכול
  • ת הכלכלית של השותף, להון העצמי שבו הוא מחזיק או לחילופין לאיומים שנשקפים לו.

ב. הוצאה לפועל – החקירות גם כוללות בדיקה של תיקי הוצאה לפועל נגד השותף הפוטנציאלי. התיקים עשויים להיות פתוחים או סגורים אך בכל מקרה רצוי להתחשב בהם כאשר מחליטים האם להיכנס לשותפות עם אדם מסוים.

ג. דיסקרטיות – החקירות מתבצעות מטבע הדברים באופן דיסקרטי ובלי לערב גורמים נוספים מלבד הלקוח. בעזרת הדיסקרטיות ניתן לגבש עמדה מוצקה כלפי אותו עמית עסקי ולהחליט האם להתחיל שותפות מולו. הדיסקרטיות גם קריטית לטובת איסוף המידע מבלי שמישהו מהצדדים יפגע באמינות הממצאים.

איך בוחרים משרד חקירות?

הבעיה מבחינת הלקוח שמזמין את חקירות כלכליות היא שלא תמיד ניתן להבטיח את הרמה הגבוהה של השירות. במילים אחרות, כדאי להשקיע בבחירת משרד חקירות לא פחות מאשר בהשוואה בין עמיתים עסקיים. את הבחירה במשרד חקירות מסוים יש להשעין על הרקע המקצועי שלהם, על ההיכרות שלהם עם התחום ועל ארגז הכלים שעומד לרשותם.

הלקוח יכול למשל לבדוק באיזה ציוד משתמשים החוקרים על מנת לעקוב אחר העמית העסקי והאם הם מחזיקים בהכשרה מתאימה. במידה ולחוקרים אין את ההכשרה הנדרשת על מנת לבצע את המעקב אחר העמית העסקי, עדיף להעביר את האחריות למשרד אחר. כך ניתן לבצע חקירות מקיפות באופן יסודי ודיסקרטי ובלי לחשוף מידע רגיש.

חקירה על שותף עסקי