חדשות הכלכלה

מסופי סליקה לעסקים קטנים

אם בעבר רוב העסקים הקטנים העדיפו לוותר על סליקת אשראי וזאת על מנת להימנע מהוצאות יקרות על השכרתו של ציוד מיוחד ותשלום עמלות לספקיות השירות, כיום כל עסק קטן יודע שעל מנת לשרוד את התחרות העסקית הבלתי פוסקת, חשוב לאפשר ללקוחות הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים של העסק אפשרות לקנייה באמצעות כרטיס האשראי.

אפשרויות סליקה רבות

אם בעבר, אפשרויות סליקת כרטיסי אשראי לעסקים קטנים היו מצומצמות ויקרות, כיום קיימות אפשרויות סליקה רבות. עסקים קטנים שמשתמשים בקופה רושמת יכולים להוסיף מסוף תשלום חכם מסוג 'פינפד' EMV עבור הסליקה. עסק קטן שאינו משתמש בקופה רושמת יוכל להשתמש במסוף של סליקת כרטיס אשראי עצמאי. פתרונות סליקה אטרקטיביים נוספים לעסקים קטנים הם מסופי סליקה נייחים, מסופים ניידים ומסופים בהם ניתן לבצע פעולות באמצעות מסך המגע החכם.

באם מדובר על עסק קטן, כמו למשל חנות או כל עסק שממוקם במקום קבוע, ניתן להחליט על מסוף סליקה עצמאי, (לא לשכוח את התקן המתאים לכרטיסים החכמים, תקן EMV) שמאפשר לבעל העסק תקשורת ישירה לשב"א, התחברות לנקודות רשת או ראוטר, אפשרות לחיבור  WIFI, הטענה קלה ומסוף אותו אישרו כל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל. אפשרות נוספת היא מסוף סליקה נייד המתאים לאנשי מכירות ועסקים הכולל אשראית, סוללה נטענת שמחזיקה מעמד לפחות שמונה שעות, מסוף שתומך בתשלום של כרטיסי אשראי גם באמצעות סמארטפונים ומסוף באמצעותו ניתן להעביר כרטיס אשראי חכם (עם צ'יפ). באם עסק קטן מעוניין באחד מאותם פתרונות סליקה מתקדמים הוא יוכל לבחור  במסוף אשראי עם מסך מגע הכולל גם רמקול ומיקרופון ומאפשר ארבע שיטות של תשלום, הקרנת פרסומות, אפשרות לתקשורת סלולרית ועוד.

טרם השכרת או קניית מסוף לסליקת כרטיסי אשראי חשוב לוודא שהוא כולל תכנית אשראית פנימית שעברה את כל האישורים החיוניים על ידי חברות האשראי ועומדת בתקני האבטחה המחמירים ביותר. דברים נוספים אותם חשוב לוודא טרם השכרת או קניית מסוף אשראי הם שהמסוף אותו בוחרים לעסק אכן מגיע עם חיבור WIFI, עם רשת LAN וחיבור יו.אס. בי. בנוסף, יש לוודא עם אותה חברה ממנה אתם שוכרים את מסוף האשראי  שהמסוף  יהיה מסוגל לבצע את פעולת הסליקה גם במקרה בו תהיה נפילת תקשורת.

לסיכום, נכון להיום כל עסק שמעוניין להצליח חייב להציע ללקוחותיו את כל אפשרויות התשלום, ביניהן אפשרות סליקת כרטיסי אשראי לעסקים קטנים באמצעות מסוף המותאם לצרכי העסק ולצרכיהם של לקוחות העסק. כי היום רוב הקניות מתבצעות בחנויות וירטואליות ואתרי אינטרנט ועסק שאינו מאפשר תשלום באמצעות כרטיס אשראי הוא עסק שאינו עומד בקצב של הקדמה הטכנולוגית.

מסוף אשראי