חדשות הכלכלה

לימודי מנהל עסקים – כל העובדות

לימודי מנהל עסקים פופולאריים מאד בקרב צעירים וצעירות המבקשים לעצמם תואר אקדמי אך לא סגורים על מה הם באמת רוצים לעשות בחיים, למעט העובדה שהם רוצים להשתלב בעולם העסקי, שזו כשלעצמה גם כבר סוג של החלטה.

הדעה הרווחת היא שעם תואר במנהל עסקים אפשר למעשה להיכנס כמעט לכל תחום בעולם העסקים ולהביא את הידע והיכולת לידי ביטוי, משום שהידע הנרכש בשלוש שנות הלימודים לתואר במנהל עסקים הוא מה שכל בעל עסק או חברה חייבים לדעת, והוא מסייע בכל רמות הניהול.

לרוב דעה זו נכונה אך נדרשים עוד מספר דברים כדי שסטודנט למנהל עסקים יצליח בדרכו העסקית לאחר הלימודים.

בנוסף לידע הנרכש בלימודים צריך נדבך נוסף שהוא החומר האנושי ומה שכל אחד מביא איתו באופן אישי, כמו יחסי אנוש עם העובדים האחרים בחברה ועם לקוחות וספקים, יכולת מכירה של רעיונותיו בתוך החברה ואת מוצרי החברה ללקוחותיה, יכולת שיווקית שתעזור לקדם את החברה בתחרות מול המתחרים, ראיה מערכתית ועוד.

מנהל עסקים אפשר ללמוד במספר מוסדות לימוד במקומות שונים בארץ, ביניהם אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות, המתחרות ביניהן כל הזמן על סטודנטים פוטנציאליים, ומציעות להם תנאים כאלה ואחרים.

ישנם מוסדות בהם לכאורה התעודה שווה יותר ויוקרתית יותר, אך בפועל הדברים לא תמיד כך ומה שחשוב באמת הוא מי מחזיק בתואר.

תחומי לימוד מנהל עסקים כוללים חומר תיאורטי וחומר מעשי ומטרתם להכין את הסטודנטים לחיים האמיתיים ולתת להם כלים להיות מנהלים או בעלי תפקידים בכירים בחברות ועסקים, או להצליח בתחום העצמאי כבעלי עסקים וחברות.

לימודי מנהל עסקים נלמדים במגוון התמחויות, המשתנות בהתאם למוסד הלימודים, כגון ניהול, חשבונאות, מימון, שיווק, מערכות מידע, משאבי אנוש ועוד.

בעולם בו כמעט כל דבר המתרחש בארץ או בעולם יכול להשפיע באיזו שהיא צורה על פעילותה של חברה ורווחיותה, חשוב מאד שלמנהלי החברה יהיה את הידע העדכני ביותר כדי לנווט אותה למקומות הנכונים ולרווחיות מקסימאלית.

לימודי מנהל עסקים מכינים את הסטודנטים לכל אותם מצבים משתנים שהם צפויים לחוות בשנים שלאחר הלימודים וכניסתם לשוק העבודה.

הדרכה