חדשות הכלכלה

טיהור מים לתעשייה

בתעשיית המזון והשתיה, בבתי מלון, בחקלאות ועוד, השימוש במים הוא נרחב מאוד. בפרק זמן קצר מאוד יש צורך לספק מים נקיים למספר רב של גורמים. תעשיות גדולות שונות עושות שימוש במערכת של אוסמוזה הפוכה וכמו כן במערכת קירור סגורה וגם מגדלי קירור. על מנת לספק מים נקיים, ולאפשר לצינורות המובילים אותם להישאר תקינים, חשוב מאוד לבחור בספק מקצועי ומנוסה בתחומים אלה.

איכות מים מיטבית לתעשייה

שימושים שונים בתעשיה מצריכים שימוש מעט אחר במים. מערכת אוסמוזה הפוכה היא מערכת שמטרתה לספק מים דלים במינרלים. מערכות אלה מסירות מלחים, מינרלים, תרכובות אורגניות וחיידקים מזיקים ועל ידי כך מבטיחה איכות מים ברמה גבוהה. תעשיות גדולות עושות שימוש במערכת זו ולכן ניתן למצוא לא מעט חברות בתחום של מזון, תרופות, חקלאות ועוד אשר עושות שימוש במערכת של אוסמוזה הפוכה. בנוסף למערכת זו, תעשיות רבות עושות שימוש במערכת של מגדלי קירור. מערכת זו מאפשרת פינוי או הרחקה של חום מתהליכים תעשייתיים ומבנים לסביבה.

כיצד המערכת עובדת?

מערכת שמבצעת אוסמוזה הפוכה עובדת כך שהמים עוברים חיטוי וניקוי בשלב ראשון. לאחר שהם מסוננים הם עוברים חיטוי נוסף על מנת לסלק סוגים שונים של מזהמים כמו למשל סוגי מתכות כבדות. עודפי החימצון מסולקים לאחר מכן על גבי פחם פעיל ועוברים דרך משאבה לאלמנט הסינון הראשי. נשאלת השאלה, מדוע יש צורך במערכת זו? התשובה היא שכדי ליצור תהליכים שונים יש צורך בהפחתה של המליחות וכמו גם את הקשיות של כמויות רבות של מים – יש צורך במערכת אוסמוזה הפוכה.
מגדלי קירור עובדים תוך שימוש בתכונה הפיזיקלית של הסעת חום, על ידי אידוי חלק מהמים. בכך מתבצע קירור של המים לטמפרטורה שקרובה לזו של מד חום רטוב של הסביבה ולכן גם בהם עושים שימוש בתעשיות שונות ומגוונות.

מה צריך לבדוק?

רכישת מערכת של אוסמוזה הפוכה איננה דבר של מה בכך. בטרם רוכשים מערכת זו, נדרש לבצע ניתוח כימי של המים. אין להקל בכך ראש, משום שקבלת ייעוץ מקצועי מטעם מומחה בנושא, עשויה לסייע בחיסכון ניכר של ההשקעה הכספית ובכך מאפשרת להאריך את השימוש למשך זמן יותר ארוך. חשוב לעשות בדיקות כדי לרכוש ולהפעיל בסופו של דבר מערכת אוסמוזה הפוכה. מערכת זו מסוגלת לספק מים אשר דלים במינרליים ונקיים מחידקים. תחזוקה נכונה ומוקפדת מאפשרת חיסכון כספי גדול כמו גם מונעת התעסקות בבחירת מערכות טיפול במים – לפרק זמן ארוך מאוד. מערכת אוסמוזה הפוכה אינה מערכת כל יכולה, וגם לה עלולות להיות מגבלות. בבחירה של חברה אשר מספקת פתרונות עבור מגדלי קירור ואוסמוזה הפוכה, מומלץ לבחור בחברה שיכולה לייעץ לכם בצורה מקצועית ואמינה ולהרכיב עבורכם את הפתרון המתאים ביותר. יתכן וידרשו מספר שינויים לאחר התייעצות, כדי לאפשר למערכת לעבוד במלוא הפוטנציאל שלה.

טיהור מים