חדשות הכלכלה

הרחבת ידע של מטפלים

כאשר אנחנו חושבים על המילה "התמכרות" כמעט אוטומטית תעלה בראשנו התמונה של אלכוהוליסט או מכור לסמים. התמכרויות יכולות בהחלט להיות התמכרות לאלכוהול או לסמים, אך יש עוד שלל דברים אשר עלולים לגרום להתמכרות בקרב מי שצורך אותם. קורס 12 הצעדים הוא קורס אשר עושה שימוש בשיטת 12 הצעדים המפורסמת ומטרתו להדריך מטפלים ואנשי מקצוע בביצוע גמילה מהתמכרות. באמצעות לימודי NLP ניתן בהחלט לתת מענה רחב עבור כל מי שזקוק לכך.

עבור מי זה מתאים?

גישת הNLP עושה שימוש בתת המודע של המטופל כאמצעי לשנות אצלו דפוסי התנהגות. לרוב, מטפלים בתחומים שונים יגשו אל לימודי NLP על מנת לרכוש כלים מקצועיים שיסייעו להם לשנות את דפוסי ההתנהגות של המטופל. דפוסי התנהגות הרסניים הם גם הבסיס של קורס 12 הצעדים. אנשים עלולים להתמכר להימורים או לקניות ויש דרך שעליהם לעבור אם ברצונם להפסיק את ההרגל השלילי הזה. במסגרת לימודי NLP יוכלו המטפלים בהתמכרויות לעשות שימוש בכלים של שתי השיטות.

איך לבחור מקום לימודים?

בישראל וגם בעולם יש מגוון מקומות שבהם ניתן ללמוד לימודי NLP. שפע המקומות עלול לבלבל את מי שמעוניין ללמוד את התחום. קורס 12 הצעדים אף הוא מתקיים במסגרות שונות בארץ ובעולם, כאשר המבנה שלו יחסית דומה ומורכב כאמור מ-12 שלבים שצריך לעבור על מנת להיגמל מההתמכרות. הדבר הראשון שכדאי לחשוב עליו כאשר מתלבטים לגבי מקום ללמוד בו את קורס 12 הצעדים או לימודי NLP (או שניהם גם יחד), היא תוכנית הלימודים. נכון, הנושאים שבהם עוסק כל אחד מהקורסים לא משתנים בבסיס שלהם, אך איכות וההתעמקות בנושאים משתנה בין מוסד לימודים כזה או אחר. קיראו בעיון את תוכניות הלימודים במקומות בהם אתם מתכננים ללמוד. בידקו האם אורך הקורסים בכל אחד מהמקומות אותם אתם בודקים אכן תואם את יכולתכם ועומד בדרישות מינימליות ורלוונטיות לתחום הידע. חשוב גם ללכת באופן פיזי למקום בו אתם מתכננים ללמוד וזאת על מנת להתרשם ממנו. חשוב לבדוק עם מוסד הלימודים, בין אם מדובר בלימוד קורס 12 הצעדים או לימודי NLP, מה התוכנית של מקום הלימודים בנוגע ללמידה מרחוק והאם יש להם תכנון מסודר למקרה כזה.

הצד המעשי

החלק החשוב של לימודי NLP וגם קורס 12 הצעדים הוא החלק המעשי. חשוב לבדוק כאשר מבררים לגבי מקום לימודים עד כמה משמעותי החלק המעשי והאם הקורס מאפשר הכנה טובה דיה ל"עולם האמיתי". התנסות מעשית היא כמובן לא תחליף ללימוד השיטות והקניית הידע התיאורטי הכל כך חשוב למטפלים ולאנשים אשר מעוניינים להרחיב את סט הכלים המקצועי שלהם.
התנסות מעשית ועמידה בדרישות של הקורס מקנה למי שעובר אותה תעודה, אשר מסמיכה אותו לעבוד בתחום זה עם מטופלים. חשוב לזכור שהתעודה אינה תעודה רשמית בדומה לתעודת פסיכולוג מומחה, אך היא בהחלט מאפשרת למחזיקים בה לעסוק בתחום ולסייע לאנשים ברגעים משמעותיים.

הרחבת ידע של מטפלים