חדשות הכלכלה

איך לבדוק את מנהל החשבונות שלך

כל עסק זקוק למנהל חשבונות, ותרומתו של מנהל חשבונות מקצועי ומנוסה להתנהלות תקינה של העסק הינה רבת חשיבות. מנהל חשבונות טוב ידאג לניהול ספרים תקין, ורואה חשבון מדופלם ייצג את העסק מול רשויות המס. רישום מדויק של ההוצאות וההכנסות, תוך ניצול הכלים העומדים לרשות בעל העסק מול רשויות המס, יכול לחסוך לעסק כספים רבים. כיצד תבדוק את מנהל החשבונות שלך, בכדי שתוכל להיות בטוח שהוא האדם הנכון לתפקיד?

הסמכה

קודם כל, יש לוודא שמנהל החשבונות שלך עבר קורס הנהלת חשבונות ברמה הנדרשת, שהיא רמה 1-2 אם מדובר במנהל חשבונות משני, הכפוף למנהל חשבונות בכיר יותר, ולפחות רמה 3 אם מדובר במשרה יחידה. יתירה מכך, אם אתה בעל חברה בע"מ, אתה צריך רואה חשבון מדופלם, שיוכל לייצג אותך מול רשויות המסים. בחר את מנהל החשבונות שלך על פי צרכי העסק, ודאג לוודא שיש לו את ההכשרה וההסמכה הנדרשת.

תכונות אופי נדרשות

תיאורטית, כל אדם שסיים קורס הנהלת חשבונות יכול להיות מנהל החשבונות שלך, אולם מעשית, לא כל אדם מתאים למשרה. תכונות האופי הנדרשות עבור כל מנהל חשבונות מוצלח הן סדר, דייקנות, ואמינות. בנוסף, בכדי שמנהל החשבונות יעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר, חשוב לוודא שאופי העבודה בעסק מתאים לו. אם מדובר בעסק גדול, המתנהל דרך המחשב, ולא נדרשות פגישות פנים מול פנים, חפש את מנהל החשבונות שירגיש נוח בסביבת עבודה ממוחשבת, דרך המייל. לעומת זאת, אם מדובר בעסק תוסס ודינמי, המושתת על יחסי עבודה ושיתוף פעולה אישיים פנים מול פנים, רצוי שמנהל החשבונות שלך יהיה אוהב אדם ונוח לבריות. ככל שמנהל החשבונות יתאים יותר לאופי העבודה בעסק, כך עבודתו תהיה יעילה וזורמת יותר.

ידע מקצועי

חשוב לוודא שמנהל החשבונות שלך מכיר את תוכנת ניהול החשבונות איתה עובד העסק, אמנם רוב מנהלי החשבונות לא יתקשו ללמוד לעבוד עם תוכנה חדשה, אך כבעל עסק, אתה לא מעוניין שמנהל החשבונות החדש ישתלם וילמד את התוכנה על חשבונך, תוך חשיפת העסק לטעויות ותקלות בתקופת ההסתגלות.

יחסי אנוש

בכדי שניהול החשבונות יתבצע על הצד הטוב ביותר, חשוב שתהיה אינטראקציה טובה בין מנהל החשבונות ובין צוות העובדים. כשמדובר בעסק קטן עד בינוני הנושא חשוב שבעתיים, שכן להתאמה ולאינטראקציה הבינאישית בין העובדים יש השפעה רבה על האווירה בעסק. מנהל חשבונות טוב ידע לייצר אווירה נעימה, שתעזור להתנהלות שוטפת תקינה של חשבונות העסק.

מנהל חשבונות