חדשות הכלכלה

אורך חיים בריא – ממה מתחילים?

אם תלכו לדיאטנית, בעקבות החלטתכם לשפר את איכות החיים שלכם, ובעיקר לסגל לעצמכם אורך חיים בריא יותר, סביר שהוא ימליץ לכם לאמץ תפריט, המשלב בין הערכים התזונתיים החשובים לנו, סביר גם שימליץ לכם לעסוק בפעילות גופנית, ובכלל, לחיות גם חיים שלווים ורגועים יותר. כיצד יכולים לבוא לידי ביטוי אלמנטים אלה, במהלך היום יום שלנו? הנה, התשובה:

  1. תזונה נכונה –  לתזונה שלנו רכיב חשוב ומשמעותי מאד בחיינו. דיאטניות רבות ממליצות לנו לשמור על תזונה נכונה, שכן זו יכולה לתרום לבריאותנו לא מעט. שילוב, למשל, של סיבים תזונתיים, הגורמים לתחושת שובע, כמו לאחר שתיית קפה באלאנס  של עלית לאחר הארוחה, קפה הכולל סיבים וחלבונים, הידועים כתורמים לתחושת שובע. אם אנו שותים קפה באלאנס למשל, לאחר הארוחה, אנו עשויים לחוש שבעים יותר ולכן גם נתפתה פחות לאכול מזונות, שמיותרים לנו, כמו נשנושים או חטיפים למיניהם. לצד סיבים תזונתיים, אפשר לשלב בתפריט גם מזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים וכמובן חשוב שיהיה זה תפריט מאוזן ומגוון.
  2. פעילות גופנית סדירה – כמו לתזונה, גם לפעילות הגופנית, ישנה חשיבות רבה כחלק מאורח חיים נכון. במסגרת אורך חיים בריא מומלץ לשלב פעילות גופנית, ובאופן סדיר. אפשר להירשם לחדר כושר ולהתאמן בהתאם לתוכנית אימונים, הנבנית בעזרתו של מאמן כושר מקצועי, ואפשר גם לשחות בבריכה הציבורית מספר פעמים בשבוע. הפעילות הגופנית יכולה לתרום לנו לא מעט, כפי שאתם יודעים וודאי, אם אתם עוסקים בה באופן קבוע.
  3. פעילויות מפחיתות מתח – בעידן הנוכחי רבים מאתנו משקיעים לא מעט זמן בעבודה ובטרדות היום יומיות. כל אלה עשויים לגרום למתח רב וגם ללא מעט לחץ. כדאי לשלב גם פעילויות שונות, המסייעות בהפחתת המתח, כמו למשל מדיטציה, יוגה ובכלל כל פעילות שגורמת לנו להנאה ולתחושה נעימה הרבה יותר.

בין אם מדובר בצריכת סיבים תזונתיים הגורמים לנו לשובע ובין אם בפעילות גופנית או במדיטציה או יוגה, שילוב נכון בין כולם עשוי לתרום לנו לא מעט, וגם לגרום לתחושה אישית טובה יותר.

אוכל בריא