חדשות הכלכלה

שעון נוכחות ביומטרי – "ללכת על בטוח"

שעוני נוכחות ביומטריים מאפשרים למעסיק זיהוי מוחלט של טביעת האצבע או תווי הפנים של עובדיו. כאן מדובר על זיהוי המשתייך אל העידן המודרני, זיהוי מהיר, פשוט וקל שלוקח שנייה אחת וחסין בפני כל העתקה או זיוף. נכון להיום יש דגמים שונים של שעונים מסוג זה וכל אחד יכול לבחור האם הוא מעוניין בשעון ביומטרי פשוט שמאפשר קוד וטביעת אצבע בלבד או שמא הוא מעוניין בשעון משוכלל יותר המאפשר גם זיהוי של טביעת אצבע, תווי פנים, תגי קירבה ואפשרות של כניסה על ידי הקשת סיסמה או קוד ספציפי שניתן לכל עובד. אך איך עובד שעון הנוכחות הביומטרי בכל הקשור אל חישובים ודו"חות ומדוע יש כאלו הבדלי מחירים בין שעון אחד לאחר?

שעון נוכחות מחיר ועוד

טווח המחירים של השעונים הביומטריים הינו רחב וזאת משום שיש דגמים שונים של שעונים מסוג זה, כאשר כל דגם מאגד אפשרויות שונות של פונקציות בתוכנת הנוכחות ואפשרויות זיהוי שונות. ישנם שעונים מתקדמים ביותר אותם ניתן להתקין גם במקומות בהם אין אינטרנט או מחשב אלא רק נקודת חשמל, שעונים שמאפשרים זיהוי של טביעת אצבע וזיהוי תווי פנים מהירים ביותר, המאפשרים תמיכה בשימוש בתווי קירבה, מאפשרים שידור של נתונים למרכז מדי פרק זמן מסוים (כל  10-30דקות וזאת על פי הגדרת הלקוח), כוללים בתוכם סים תקשורת וכן אפשרות הורדה של נתוני התוכנה באמצעות USB. אי לכך ובהתאם לזאת שעון נוכחות מחיר משתנה והכל בהתאם לדגם השעון ויכולותיו.

שעונים מתקדמים אלו פועלים במדויק, במהירות וביעילות גם במקרים בהם אדם עם זקן, שפם ומשקפיים מנסה לחתום על כניסה למקום העבודה. בנוסף, יש שעונים מתקדמים שמאפשרים זיהוי פנים גם בתאורה חשוכה. בנוסף, רוב השעונים המתקדמים מאפשרים הגדרה של כמות גדולה של עובדים ויש בהם זיכרון פנימי גדול. בהתאם, המחיר שלהם גבוה יותר מאשר שעון נוכחות ביומטרי מדגם פשוט יותר המציע זיהוי טביעת אצבע או הקשת קוד ומיועד לעד עשרה עובדים. שעון שאינו מתחבר לרשת. בחירת שעון נוכחות תמיד צריכה להיעשות בהתאמה מלאה להחלטה שלכם לגבי שעון נוכחות מחיר, כמות העובדים, הפונקציות הנדרשות והתנאים במקום העבודה (יש אינטרנט או אין, תנאי שטח וכו').

בחירתו של שעון ביומטרי תעשה בהתאמה מלאה לתקציב הלקוח ודרישותיו. חשוב לקחת בחשבון שנכון להיום שעון נוכחות ביומטרי מהווה כלי עזר חשוב מאוד שנועד לא רק לוודא בטיחות בעת כניסה של עובד אל מקום עבודה אלא גם לייעול כל הקשור אל חישובי השעות של העובדים, דבר שיוביל לחסכון משמעותי בזמנים ובהוצאות מיותרות על תיקונים וחישובים חוזרים.

שעון ביומטרי