חדשות הכלכלה

פתיחת עסק וניהולו

אנשים מקימים עסקים ליצירת רווחים לצורך פרנסה וצבירת הון. כל עסק מחייב מספר דברים. ראשית, קיים הצורך בהכרת תחום העיסוק והדבר מגיע לאחר לימודים ותקופת התמחות ארוכה. אדם שאינו בשל מספיק יכול לעשות טעויות קריטיות שיובילו לכישלון. בשלות משמעותה ניסיון ממושך בניהול פעילויות מאותו הסוג, בין אם כשכיר, כשותף ועוד. הדבר השני שחייבים לבצע הוא הקמת מערך לוגיסטי שכולל חשבוניות, ניירת, מערכות פיננסיות כולל חשבונות בנקים ועוד. כל אלו הכרחיים בהתנהלות מול לקוחות, ספקים והרשויות השונות.

פתיחת עסק היא דבר אחד וניהולו השגרתי הינו דבר נוסף. הקמה ראשונית ניתנת לביצוע תוך זמן קצר ואילו מעקב שוטף מחייב התנסות יום יומית, בדיקות קבועות על בסיס יומי, שבועי, חודשי ושנתי. התאמות חשבונות בנק, דיווח לרשויות ועוד. כל תקלה שהיא יכולה להתבטא בהפסדי הכנסות, באיבוד לקוחות,בקנסות מטעם הרשויות ובהיקלעות למערבולות לא רצויות של ניהול שאינו תקין. כיום ניתן להיעזר בתוכנות מיוחדות אשר מסייעות בנושאים של ניהול הוצאות כולל בדיקות מול ספקים ולקוחות, בדיקות תשלומים, ניהול כרטסות עובדים  ועוד.

פתיחת עסק – עיסוק בנושאים טכניים

אחת הטעויות הנפוצות אצל בעלי עסקים היא ההתעסקות המיותרת בנושאים טכניים שגוזלים זמן רב. במיוחד, חמור הדבר כאשר הם אינם מתמצאים היטב בניהול כזה ואף אינם אוהבים אותו. המלצת מומחים ויועצים עסקיים, במקרים אלו, הינה לא להתעסק בכך, אלא לבצע את מה שהם מומחים בו מכל. ניהול שיווק ומכירות. משא ומתן לצורך קידום עסקה, או לצורך קבלת אשראי השתתפות במכרזים ועוד. כדאי להשאיר את הטיפולים הטכניים למומחים בתחום, או להיעזר בתוכנות של ניהול הוצאות מתאימות. הזמן הינו משאב יקר וכל שעה יכולה להיות מנוצלת לעשיית רווחים, או, לפחות, למנוחה וצבירת כוחות.

ברור הוא, שיש חשיבות עליונה לניהול עסק תקין, שכן, הוא חייב לתמוך בנושא הניהול, השיווק והמכירות לצורך יצירת הכנסות. לכן, מומלץ לכל בעל עסק או לכל מי שעומד לפתוח כזה לחפש ולמצוא תוכנה איכותית אשר יכולה לבצע את כל המשימות הכרוכות בניהול עסק.  תוכנה כזאת יעילה מאוד וניתן לחבר אותה בקלות לכל משרד הנהלת חשבונות או ראיית חשבון שמבצעים את השלמת הדוחות לטובת העסק והרשויות השונות אליהן מדווחים. שקט נפשי באגף המנהלי חשוב מאוד לכל אחד, וההשקעה בתוכנה כזאת מספקת אותו. ההשקעה משתלמת מאוד, מאחר וכאשר מדברים על נושאי כספים, נושא השליטה חשוב מאין כמוהו.

עסק