חדשות הכלכלה

על יתרונותיהם של הסיבים התזונתיים ומדוע כדאי לשלב אותם בתפריט היומי

לא בכדי ממליצות דיאטניות רבות לשלב בתפריט היומי גם סיבים תזונתיים. אנו יכולים למצוא על המדפים בחנויות השונות מבחר של מוצרי מזון עשירים בסיבים תזונתיים ואפילו קפה, כמו קפה באלאנס עלית. הסיבים התזונתיים הם מקור טבעי בעל יתרונות רבים. הם אינם מפורקים ונעכלים בגוף ובכל זאת משפיעים עליו לא מעט. בעידן המודרני שרבים מאיתנו סובלים מהשמנת יתר ומחלות כרוניות שונות, שילוב של סיבים תזונתיים בתפריט היומי יכול לעזור ולשפר גם את המצב הבריאותי באופן משמעותי.                                                         

על סוגי הסיבים התזונתיים

מי ששותה קפה באלאנס עלית יוכל ליהנות מטעם נהדר אך גם מתוספת של סיבים תזונתיים. ישנם שני סוגים של סיבים תזונתיים: הסוג הראשון הם הסיבים התזונתיים המסיסים, שהם אלה שסופחים מים וגורמים לתחושה של שובע (כמו אלה שנמצאים בקפה) והסוג השני הם הסיבים הלא מסיסים, שתפקידם העיקרי הוא לסייע במעבר מהיר של מזון במערכת העיכול. את הסוג הזה של הסיבים אפשר למצוא במזונות כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים ועוד. קפה באלאנס עלית עשיר בסיבים תזונתיים מסיסים, העוזרים לשמור על רמות הסוכר בדם, על רמות הכולסטרול וגם על רמות השומנים.

מדוע כדאי לשלב סיבים תזונתיים בתפריט היומי

לסיבים התזונתיים כאמור ישנם יתרונות רבים. הם עוזרים לשמור על המשקל שלנו ובכך יכולים למנוע מחלות הקשורות בהשמנת יתר, כמו לחץ דם גבוה, סוכרת ועוד. קפה באלאנס עלית שמכיל סיבים תזונתיים יכול לעזור בכך שכן הסיבים התזונתיים שבו תורמים לתחושת השובע, ובכך מונעים אכילת יתר שמזיקה לגוף. הסיבים התזונתיים, מעצם היותם גורמים לתחושת השובע, עוזרים לשמור על המשקל שכן גם מפחיתים את תחושת הרעב. מי שצורך מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, לרבות קפה באלאנס עלית, יגלה שהוא פחות רעב, שבע יותר ולכן גם נמנע מנשנושים מיותרים ומזיקים.

ישנם לא מעט מזונות, מלבד קפה באלאנס, שמכילים סיבים תזונתיים, מזונות שכדאי לשלב בתפריט היומי. דגנים מלאים, כמו אורז, גריסים וגם חיטה עשירים בסיבים תזונתיים, וגם פירות וירקות. מומלץ להקפיד לאכול את הפירות והירקות בקליפתם שכן הקליפה עצמה היא החלק העשיר ביותר בסיבים תזונתיים. גם קטניות עשירות בסיבים תזונתיים וכדאי לשלב אותן בתפריט היומי. קטניות כמו אפונה, חומוס, פול ועדשים יכולים להתאים ואפשר להכין אותן בווריאציות שונות ולהגיש אותן לצד מנות של בשר או ירקות. חשוב כמובן להקפיד גם על צריכה רבה של מים וגם לעסוק בפעילות גופנית שתורמת לבריאות.

ירקות