חדשות הכלכלה

נקודת מכירה חכמה

בעולם שבו רכישה אונליין איננה דבר מסובך בכלל ורובנו מעדיפים לשלם פחות במזומן, קופות ממוחשבות יכולות להפוך את תהליך התשלום לפשוט יותר גם ללקוחות וגם לעסקים. הקופות מאפשרות חיבור למערכת הנהלת החשבונות של העסק, לקבל את התשלום ובהמשך להפיק דוחות מנתוני הקופה. בשנים האחרונות נעשה שימוש נרחב גם באפליקציות ייעודיות, שנקראות גם POS (נקודת מכירה בתרגום מאנגלית) והופכות את המכשירים החכמים לנקודת מכירה לכל דבר.

לנהל חשבונות באפליקציה

הנהלת חשבונות באפליקציה, נקראית גם POS. באמצעות אפליקציות ייעודיות ניתן להפוך כל מכשיר חכם כמו סמארטפון או טאבלט לנקודת מכירה של ממש, בדומה לאופן הפעולה של קופות ממוחשבות. כל מה שצריך לעשות הוא להוריד אפליקציה שעושה זאת (ויש מבחר רב של אפליקציות כאלה) ובכך הופך המכשיר הנייד שלנו למכשיר שניתן באמצעותו לסלוק כרטיסי אשראי, לשמור נתונים של מכירות ולעקוב אחר סטטיסטיקות של מכירות בעסק שלנו. כמו כן, ניתן גם לבצע הדפסה של חשבוניות  עבור לקוחות וגם לשלוח אותן במייל ישירות ללקוח. השימוש באפשרות של POS אינו מצריך ידע קודם, וניתן באמצעותו להפוך את הנייד שלכם לקופה רושמת. זה מייתר את הצורך לרכוש קופות ממוחשבות לעסק או ציוד ייעודי עבור סליקה, שעולה לא מעט.

עבור מי זה מתאים?

נשאלת השאלה, למי בעיקר מתאים השימוש בפונקציה של POS. בראש ובראשונה, עסקים חדשים שנמצאים בתחילת הדרך יכולים ליהנות מהשימוש באפליקציות אלו. הם אינם נדרשים להתחייב לשכור ציוד יקר ויכולים "תוך כדי תנועה" לבחון את האפשרויות המתאימות להם ביותר בהיבט של קופות ממוחשבות.
ניתן כמובן גם לעשות שימוש בקופה ממוחשבת חכמה. קופה זו מאפשרת לחבר בין הקופה לבין מערכת של הנהלת חשבונות. היתרון המהותי הוא בתמונת המצב הכלכלית של העסק בכל זמן. קופות ממוחשבות עובדות בצורה מהירה. בשונה מהקופה הרושמת הפשוטה, כאן ניתן לבצע את תהליך המכירה במספר קליקים מהירים. זה יתרון מהותי לעסק, במיוחד לעסקים כמו בתי קפה ומסעדות שבהם קופות ממוחשבות מאפשרות לגבות תשלום בהגעה פיזית אל שולחן הלקוחות.

הפקת נתונים חשובים

בדומה לאפליקציות של POS, גם קופות ממוחשבות מאפשרות לספק נתונים ודוחות אודות העסק. המעקב יכול להתבצע בצורה שוטפת, וניתן להפיק דוחות המותאמים לצורך של העסק. כך מתקבלת תמונה עדכנית של מצב העסק, בכל רגע בו נבחר. מלבד דוחות כספיים, ניתן לעשות שימוש בקופה ממוחשבת על מנת להפיק יותר

קופה