חדשות הכלכלה

מערכות ניהול לעסקים – מערכות מידע גיאוגרפי

כל ארגון חייב לבסס אסטרטגיה עסקית שתוביל אותו להצלחה. יש ארגונים שמעוניינים במידע חזותי עסקי בדמות מפות וירטואליות וסוגים נוספים של מידע שמתקבל על ידי כלים שמוטמעים במערכות ניהול גיאוגרפיות. במאמר זה נסביר מהי מערכת מידע גיאוגרפי ומהם היתרונות של מערכות מידע גיאוגרפיות.                                                                     

מערכת למידע גיאוגרפי- מהי?

ראשי התיבות של מערכת זו הוא ממ"ג. כאן מדובר על מערכת מידע מסוג ממוחשב. הפונקציות במערכות אלו מאפשרות ניהול וניתוח של כל מיני פיסות מידע גיאוגרפי וניתן לשלב מידע גיאוגרפי זה עם כל מיני פיסות מידע אותן הלקוח מעוניין לקחת בחשבון, כמו למשל טבלאות שונות וכל מיני מערכים של מיפוי. מערכות אלו משמשות חברות רבות וארגונים גדולים והיתרון המרכזי שלהם בא לידי ביטוי בכך שהן מצליחות להמחיש בצורה הטובה ביותר ולפשט כל מיני תופעות מרחביות ובהתאם לנתונים אלו ניתן להגיע לכל מיני החלטות שונות בתחום. כל מיני כלי בינה עסקית מתרגמים את התוצאות של המידע הגיאוגרפי לתובנות עסקיות חשובות אותם מיישמים. המערכות הן שילוב של חומרה, תוכנה ומידע. מערכת זו משמשת פעמים רבות למטרות תצוגה, ניתוח נתונים שונים וקבלת החלטות ניהוליות על סמך המידע המתקבל ממערכת זו.

היתרונות של המערכות למידע גיאוגרפי

יש יתרונות רבים לשימוש במערכות ניהול לעסקים מסוג מערכות מידע גיאוגרפיות. מערכות אלו מאפשרים לבעלי העסק להחליט על כל מיני צעדים אסטרטגיים וזאת בהתבסס על המידע הגיאוגרפי שהתקבל. יש לחברה אפשרות לתכנן כל מיני קווי אספקה בכל מיני מדינות ברחבי העולם וממדינה למדינה. המערכת מאפשרת לאנשי החברה לנתח את היחס בין המיקום הגיאוגרפי של מוקדי החברה לבין הפעילות שלהם והיחס בין השניים, היא מאפשרת לנתח נתונים של רווח והפסד ועוד. מערכות אלו מאפשרות לשלב מידע רב בו מעוניין הלקוח על מפות. היתרונות שלהם רבים ובשורה התחתונה שמערכות אלו מייעלות במידה רבה את העבודה וזאת משום הזמינות של כל המידע לכל משתמשי הקצה.

מערכות המידע הגיאוגרפיות כיום

בשנים האחרונות מערכות אלו הפכו לנפוצות ביותר בקרב אנשי ה- IT ובארגונים גדולים חשוב לדעת שמערכות אלו כוללות כל מיני כלים שמשמשים להמרת מידע ויצירת תבניות חדשות של אינפורמציה גיאוגרפית. יש אפשרות לבצע שאילתות במערכות אלו ויש אפשרות לכל מיני פונקציות, כמו למשל השוואה, איחוד, חיתוך, חפיפה, חוצה ועוד. מערכות מידע גיאוגרפיות חיוניות לכל העסקים שמעוניינים להיות עם האצבע על העליונה ולהגיע להחלטות חשובות בהתבסס על המידע הניתן על ידי מערכת מידע גיאוגרפי.

הקלדה