חדשות הכלכלה

מומחה משכנתא – כי אי אפשר בלעדיו

הלוואת המשכנתא מוכרת לרוב רוכשי הדירות בישראל. כאן מדובר על הלוואה של סכום ניכר אותו מחזירים לגוף המלווה בליווי ריבית לאורך השנים. ההחלטה על בחירת מסלול משכנתא זה או אחר חייבת להיעשות באופן מקצועי וזאת על מנת להבטיח את המסלול המתאים ביותר לנוטל ההלוואה. מסיבה זו, בעשור האחרון, יותר ויותר נוטלי משכנתאות פונים אל מומחים למשכנתאות שמסייעים להם בבניית תמהיל משכנתא המתאים לצרכיהם. בנוסף, אנשים רבים שכבר נטלו הלוואת משכנתא פונים אל מומחים בתחום במטרה שאלו יסייעו להם בקיצור תקופת ההלוואה, קיצוץ התשלום החודשי של ההלוואה ובשורה התחתונה יעזרו להם לשפר את איכות חייהם על ידי חיסכון של עשרות אלפי ₪ בתשלומי המשכנתא. כיצד עושים זאת? התחילו לקרוא!

בוחרים את המתאים ביותר

הדבר הראשון אותו חשוב לדעת הוא שמידע אודות מסלולי משכנתא שונים הוא כוח ולכן מומלץ להכיר את מסלולי המשכנתא השונים. קריאה מקדימה אודות המסלולים השונים תעזור לכם להבין טוב יותר את הסבריו של מומחה המשכנתא ולהגיע למסקנה האם אתם מעוניינים במסלול משכנתא זה או אחר או ביצוע מחזור משכנתא. מסלולי המשכנתא הקיימים הם מסלולים שעיקרם ריבית קבועה צמודה למדד וריבית קבועה שאינה צמודה למדד. הפרמטרים העיקריים אותם יש לבדוק בכל מסלול משכנתא הם האם ההלוואה צמודה למדד או לשער החליפין, תקופת ההצמדה של ההלוואה, סכום ההחזר החודשי לאורך כל תקופת ההלוואה והאם קיימת סבירות לקנס.

במסלול ריבית קבועה שצמודה למדד, ההצמדה עדיפה על שער החליפין שכן היא יציבה יותר וזאת לעומת מסלול לא צמוד למדד בו הריבית על ההלוואה תהיה גבוהה יותר. מבחינת כל הקשור אל קרן ההלוואה, במסלול צמוד מדד, הלוואה שצמודה לתקופה קצרה תבטיח לנוטל המשכנתא שהחוב שלו לאותו בנק ממנו הוא נטל את ההלוואה, יקטן כבר מהתשלומים הראשונים של החזר המשכנתא. במסלול שאינו צמוד למדד קרן ההלוואה גם קטנה כבר מהחודש הראשון. במסלול צמוד מדד ההחזר החודשי יגדל בסכומים קטנים לאורך תקופת ההלוואה אך הוא ישמור על יציבותו ובמסלול שאינו צמוד מדד ההחזר החודשי יהיה קבוע לאורך כל התקופה.  בכל הקשור אל הקנס. במסלול צמוד מדד הסבירות של קנס משום ריביות בעלייה, תהיה נמוכה ואילו במסלול שאינו צמוד מדד הסבירות לקנס תהיה גבוהה יותר.

המומחה למשכנתא יסביר ללקוחותיו מהי הלוואה קבועה וזאת לעומת הלוואה משתנה. מדוע הפרמטרים של עמלת פירעון מוקדם, קרן ההלוואה, תנודתיות, הצמדה והחזר חודשי הינם חובה כאשר בוחנים מסלולי משכנתא קיימים במטרה לבחור את המסלול המתאים ביותר. בנוסף, באם אתם משתייכים אל אותם אנשים שנטלו בעברם משכנתא, יועץ המשכנתא יבדוק באם קיימים מסלולים משתלמים יותר שיאפשרו לכם לחסוך כמויות משמעותיות של כסף ובהתאם הוא ימליץ לכם האם כדאי לבצע מחזור משכנתא ולבחור מסלול חדש או שעדיף להישאר במסלול הקיים. בהצלחה!

מומחה משכנתא