חדשות הכלכלה

כיצד ניהול מועדון לקוחות תורם לעסק שלך

מנין הגיעו מועדוני הלקוחות?

כולנו מכירים את תופעת מועדוני הלקוחות אך לא הרבה יודעים מנין הם הגיעו לעולמנו ומה גודל התופעה. כמעט בכל עסק של ביגוד או של מזון ניתן למצוא אפשרות להיות חבר במועדון לקוחות שמקנה פינוקים והטבות שלעתים גורמות ללקוחות לתהות האם הם בכלל רווחיים לחברה. ישנם מועדוני לקוחות אליהם ניתן להצטרף ללא עלות וחלק ממועדוני הלקוחות גובים אך ורק סכום סמלי בכניסה למועדון ומשם הלקוח רק מרוויח. חלק מבתי העסק, בדרך כלל עסקים בהם יש שימוש תדיר כמו סופרמרקטים או חברות אשראי, מחייבים את חברי המועדון גם בתשלום חודשי סמלי לאחר הכניסה למועדון.

כיצד ניהול מועדון לקוחות תורם לעסק שלך

  • נשאלת שוב השאלה האם המתכונת של מועדוני לקוחות חיונית להצלחת העסק וכיצד היא תורמת. מועדון לקוחות בראש ובראשונה עובד על עקרון פסיכולוגי מהותי ואף אבולוציוני של כולנו, אנחנו רוצים להיות חלק מקבוצה. כאשר הלקוח מחזיק בכרטיס שיושב לו בארנק הוא מקבל תחושה טובה, ולאורך כל קנייה שהוא יבצע באותה רשת הוא תמיד ירגיש מיוחד כיוון שהוא לא סתם לקוח, הוא חבר מועדון. הזיכרון שללנו בדרך כלל קצר ולאחר רכישת כרטיס המועדון שיכול להיות שעלה חמישים ואף מאה שקלים, מפה בכל קנייה לקוח שמקבל הנחה יהיה מרוצה ויקבל חיזוק חיובי להמשיך לקנות.
  • אנשים משתכנעים להמשיך לרכוש באותו עסק את מוצריו, כאשר הנפוצים שבהם הם חברות תעופה, עסקי מזון ובעיקר בגדים. הסטטיסטיקות מראות שלקוחות שחברים במועדוני לקוחות קונים הרבה יותר מלקוחות חדשים, וכך עצם העסק מרוויח יותר הכנסות למרות שהמחירים שניתנים להם מגיעים בהנחה. גם ההטבות המרובות שנשלחות מידי שבוע לחברי המועדון מתאפשרות בגלל מאגר נתונים של מי שהסכים לתת את פרטיו ולהירשם וכך העסק יכול לפנות ללקוחות שלו ולספר להם על הטבות ומבצעים, גם אם אלו מיועדות לכל הלקוחות, גם אלו שלא נמצאים במועדון.

אפשרות של חברי מועדון מושכת יותר לקוחות

מעבר לכך שמועדוני לקוחות רק מגדילים את היקף הלקוחות וההכנסות של העסק, הוא יותר מושך ויותר נוצץ. עצם העובדה שלעסק יש מועדון לקוחות קורץ לאנשים רבים, בעיקר לקוחות שאוהבים את המוצרים ומההצטרפות ירכשו אותם יותר.

כוח אדם