חדשות הכלכלה

כיצד למצוא רואה חשבון, כיצד הוא יכול לעזור לעסק שלך ומה יש לבדוק בתהליך?

יותר ויותר אנשים בוחרים כיום ללכת בדרך העצמאית, מוותרים על מקום עבודה רגיל ומחייב ופותחים עסקים עצמאיים. אחד הדברים שמפחידים ביותר בתהליך זה הוא הנושא הבירוקרטי. כאשר בירוקרטיה משתלבת עם כספים, הזיווג הזה גורם ללא מעט חרדות. כיצד פותחים תיק במס הכנסה ובמע"מ? כיצד מדווחים על ההוצאות ומשלמים את המיסים? איך מגישים דו"ח שנתי? כל אלה מפחידים מאוד, אך אם יש לכם רואה חשבון מקצועי ומהימן, רוב הבעיות האלו הופכות לבלתי רלוונטיות עבורכם, וכל מה שדרוש הוא להביא את כל המסמכים למשרדו בזמן. אך כיצד מוצאים את האדם שילווה את העסק שלכם נאמנה לכל אורך הדרך?

כיצד והיכן מחפשים רואה חשבון?

לא משנה אם אתם מחפשים רואה חשבון ברמת גן, תל אביב, איזור השרון או איזורים מרוחקים יותר מהמרכז- ברגע שעושים את הצעד הראשון – הדרך כבר סוללת את עצמה. באופן טבעי, המקום הכי טוב להתחיל בו הוא, כמובן, האינטרנט. יחד עם זאת, לא תמיד מנוע החיפוש הסטנדרטי יהיה הפתרון האולטימטיבי. המושג "מוחכוורת" נועד בדיוק לזה: אפשר לשאול ברשתות החברתיות על מומחים שעוסקים בתחום דומה לשלכם ובאזור גיאוגרפי קרוב, ולנסות לראות האם יש מומחה שממליצים עליו במיוחד. יחד עם זאת, כדאי למצוא משרד קטן יחסית, משום שכך יש סיכוי טוב יותר לקבל יחס אישי, וזה חשוב מאוד בתחום זה.

כיצד רואה חשבון ברמה גבוהה עוזר לכם?

כאשר יש לכם רואה חשבון טוב שעומד לצדכם, הוא למעשה עוזר לכם לנהל את כל ענייני הכספים בצורה יעילה ובלי להסתכן מעבר למה שצריך. עליו להיות תמיד קשוב לשינויים המתרחשים בהוצאות ובהכנסות שלכם. כך, לאור הפעילות שלכם רואה חשבון איכותי יכול להציע לכם להפוך לעוסק מורשה לעומת עוסק פטור (על מנת להגיש הוצאות ולקבל נקודות זכות) או ההיפך. רואה החשבון יכול להזהיר אתכם מפני תנודות חדות בעסק ואפילו לתת ייעוץ פרקטי מאוד ברמה העסקית (כיצד לתמחר לעומת הוצאה בעבור כל פרויקט, לדוגמה) ועוד. וזו הסיבה לכך שמומלץ שהוא יתמצא ספציפית בתחום הפעילות שלכם.

האם קרבה גיאוגרפית חשובה?

במהלך העבודה, תצטרכו להגיע לרואה החשבון מדי פעם להביא דוחות. אף על פי שניתן למצוא שירותי עורך דין בכל הארץ, יש לזכור שאתם קשורים לשלוחות מס הכנסה והמע"מ הקרובות לביתכם. לפיכך, כדאי שגם רואה החשבון יהיה צמוד אליכם, כדי שהוא יוכל לסייע לכם במידת הצורך. כמו כן, יש סיכוי רב שרואה חשבון שנמצא קרוב גם יהיה בעל קשרים מסוימים במוסדות שונים, מה שעשוי להקל עליכם ברגעים קריטיים. קרבה גיאוגרפית גם יוצרת שפת דיבור משותפת – אף על פי שישראל היא מדינה קטנה, בכל אזור יש עדיין דקויות מיוחדות האופייניות רק לו.

שלבים בהתנהלות מול רואה החשבון

כאשר פונים לרואה חשבון, כדאי מאוד לברר מי יעסוק בכם באופן ישיר – רואה החשבון או פקיד מטעמו. במקרים מסוימים גם הפקיד מבצע את העבודה בצורה טובה, אך עסקים מתחילים יכולים לזכות ביתרונות משמעותיים בזכות היחס האישי שעליו דיברנו. לאחר יצירת הקשר עם רואה החשבון, הוא יכול לפתוח עבורכם את כל התיקים הרלוונטיים במס הכנסה ובמע"מ, לכן עדיף למצוא קודם את רואה החשבון, ורק לאחר מכן לפנות לנושאי פתיחת העסק באופן רשמי – עד כדי כך חשוב תפקידו של רואה החשבון במעגל החיים של העסקים בישראל.

רואה חשבון