חדשות הכלכלה

חולמים על פתיחת עסק משלכם? כמה דגשים שכדאי לדעת

רבים חולמים לפתוח עסק במטרה להגשים חלום, לממש עצמם ואת הפוטנציאל הטמון בהם, כמו גם להיות עצמאים ובלתי תלויים באחר, וכל זאת מבלי לשכוח את הרווח. החשש מכשלון וחוסר משאבים כלכליים, הם חלק בלתי נפרד מהמחסומים העומדים בפנינו בהקמת עסק חדש. יחד עם זאת, עם הרבה נחישות, התמדה ומוטיבציה, פתיחת עסק מצליח הוא דבר אפשרי. בהקמה של עסק חדש יש חשיבות גבוהה לעבודה מסודרת לפי שלבים.                                                                                                                                graph of the columns of coins

  • תכנון ובדיקת ההתאמה שבין תכונות האופי שלכם לבין העסק עצמו – יכולת עצמית ללמוד, יצירתיות, לקיחת יוזמה, ראש גדול, אסרטיביות ודינמיות, הן רק חלק מתכונות האופי הדרושות בכדי להצליח בהקמת עסק פרטי. אז נכון, לא לכולנו יש את כל התכונות המתאימות, אך המודעות לתכונות החלשות, היא שתאפשר לנו לעבוד עליהן ולחזק אותן.
  • שאילת שאלות רבות ככל האפשר בכדי לבחון את הרעיון העסקי אותו אתם מעוניינים להקים, לדוגמא: באיזה תחום נבחר, האם יש לכם רעיון חדשני להקמת העסק, האם תרצו להקים עסק בתוך רשת האינטרנט או מחוצה לה ועוד.
  • בדיקת כדאיות כלכלית – לאחר שגבשתם רעיון להקמת העסק, יש לשקול את הכדאיות הכלכלית שלו ולנתח את כל המכשולים והסיכונים שעלולים להתפתח בדרך. לפעמים הרעיון נראה לכם כל כך טוב, אך כאשר אתם בוחנים את כדאיות העסק לעומק, מסתבר שיש יותר מדי סיכונים, שעלולים להוביל לחוסר הצדקה כלכלית לפתיחתו של העסק. בדיקת כדאיות כוללת במקביל את ניתוח השוק, ניתוח הענף בו העסק שוחה, חשיבה על שיטות ייצור, חישוב כלכלי של כוח אדם, השקעות, מקורות מימון, תחזיות רווח, דוחות כספיים ועוד.

תכנון כלכלי מחושב- קריטי להצלחתו של העסק

לאחר שבדקתם את הכדאיות של פתיחת העסק, יש לבצע תכנון פיננסי מקיף ומפורט. בכדי שתוכלו להגשים את המודל העסקי אותו בניתם, יש להכין תוכנית כלכלית ותוכנית שיווקית מפורטות לפרטי פרטים. תכנון פיננסי יכלול את סך ההיבטים השיווקיים והתפעוליים של העסק, כדי להבטיח את פעילותו העתידית. תכנון זה יעמיק בין היתר בחישוב עלויות הייצור והתפעול, בתכנון תמהיל השיווק של המחיר המומלץ למוצרי או שירותי העסק, בהערכת דו״ח רווח והפסד, נקודת איזון, ניתוח רגישות בערכים כספיים ובתחזית לתזרים המזומנים של העסק. כל אלה חשובים באופן דרמטי וניכר לכניסתו של העסק לשוק תחרותי, לצד טיפוס בשלבי הצלחה עתידיים.

נדל"ן בארצות הברית