חדשות הכלכלה

זמן שווה כסף – במיוחד עבור המעסיק

Time Is Money הוא לא סתם ביטוי מוכר אלא נקודה כואבת מאוד (לפעמים) עבור מעסיקים רבים אשר לא מצליחים לעקוב אחר שעות העבודה של כל עובדיהם וטרודים כל היום בעובדה שהם חייבים לשלם להם שכר מלא למרות שמשהו לא מרגיש נכון (בלשון המעטה)… ובכן, הימים הללו עברו חלפו מהעולם וכיום ניתן לעקוב אחר שעות העבודה של כלל עובדי הארגון, קטן או גדול ככל שיהיה. חישוב שעות עבודה ומעקב אחר נוכחות עובדים הוא אפשרי, קל וכן, מחזיר את ההשקעה. כל שעל בעל עסק לעשות הוא לרכוש לעצמו תוכנת ניהול לחישוב שעות העבודה לצד או בשילוב מערכת ניהול נוכחות העובדים – ומכאן, הגבול הוא השמיים ובעיקר אותו ענן נוח המאשר כי המשכורת המשולמת אכן מגיעה לכל עובד והיא מחושבת בהתאם לשעות העבודה האמיתיות שלו.

מחשבים את הזמנים

כאשר מדברים על תוכנה, המנהלת את שעות העבודה או נוכחות העובדים, הרי מאוד ברור למה הכוונה באופן הכללי. על מנת להמחיש את יעילות הדבר, להלן מספר מילים על יכולות המערכת בדגש על סוגי עובדים. לא כל עובד בכל ארגון, עובד במשרה מלאה. ישנם עובדים העובדים על בסיס שעתי, אחרים עובדים בחצי משרה ואילו אחרים עובדים במשרות מצומצמות יותר (כדוגמת משרת אם או משרת סטודנט). כך, כאשר מגיע עובד על בסיס משרה חלקית ומערכת מעקב השעות ונוכחות העובדים אינה בעלת יכולות הגדרה של סוגי משרה אלא יודעת לחשב רק את כמות השעות למשרה מלאה, הרי שייווצר מצב בו העובד עלול לא לקבל את השכר המגיע לו מכיוון, שמבחינת המערכת, שלא יודעת שהוא עובד כמות שעות נמוכה יותר, העובד לא השלים את כמות השעות הנדרשת למשרה מלאה.

חשיבות יכולות המערכת לניהול היא גבוהה מאוד וכל עסק צריך לדעת להגדיר לנותן השירות שלו, את צרכיו ואף לחשוב צעד אחד קדימה למקרה והצרכים עלולים להשתנות.

לסיכום, חישוב שעות עבודה של כלל עובדי הארגון מאוד נגיש ויעיל כיום, יש לא מעט מערכות המספקות את השירות הזה ומבצעות בנוסף גם מעקב אחר נוכחות עובדים. לא תמיד מדובר בשתי מערכות שונות אך הכל תלוי צורך הארגון ורצון בעלי הארגון. אין ספק כי כל ארגון המעסיק עובדים, ראוי וינהל את שעות עובדיו ואת נוכחות העובדים על הצד הנכון והמדויק ביותר שכן, בעבור כל שעת עבודה משלם המעסיק את שכר העובד.

שעון