חדשות הכלכלה

המידע היעיל עבור נפגעי תאונת עבודה

אם נגדיר תאונת עבודה זה אירוע בו נפגע העובד תוך עבודתו אצל המעביד. המוסד לביטוח לאומי הרחיב את ההגדרה והוסיף מקרים שנחשבים אף הם בגדר תאונת עבודה, כמו תאונה שאירעה בדרך לעבודה וממנה, או תאונה שארעה במהלך הפסקת האוכל במקום העבודה. מיד לאחר התאונה, יש להגיע למוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל את מלוא הזכויות בגין תאונת עבודה. במידה ומדובר על תאונת דרכים שנגרמה בדרך לעבודה או ממנה, התביעה תוגש נגד ביטוח החובה של הרכב שממנו נפגע המבוטח או לצורך העניין נפגע תאונת העבודה.                                  

אם התאונה נגרמה עקב רשלנות המעביד, הנפגע, יגיש  תביעה נגד המעביד וחברת הביטוח שלו. בשלב הראשוני של תאונת העבודה, כאשר אתם ניגשים לקבלת עזרה רפואית, אם בבית החולים או בקופת החולים, יש ליידע את המעביד בנוגע לתאונת העבודה ולבקש ממנו טופס הנקרא ב.ל 250 אשר יהווה מעין הפנייה לטיפול הרפואי. יש לוודא כי היו קיימים עדי ראייה בעת התאונה ויש לשמור את פרטיהם המלאים. חשוב לאסוף את כל המסמכים הרפואיים וכל קבלה הקשורה להוצאות הרפואיות והטיפולים השונים. יש להגיש את המסמכים הרפואיים בהקדם למוסד לביטוח הלאומי על מנת לקצר את ההליכים.

כמה פיצויים נקבל עקב תאונת העבודה?

יש לפנות ראשית, למוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל את הזכויות המגיעות לכם, בגין תאונת העבודה.  בשלב הראשוני, עדיין לא ניתן להעריך את הסכום של הפיצויים שמגיעים לכם. כל מקרה הוא שונה ולכן, הוא נבחן לגופו. הפיצויים ייקבעו בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לאחר הוועדה הרפואית. הפיצויים ייקבעו מהחזר הוצאות והפסדים, כמו, הפסדי שכר, הוצאות רפואיות וכדומה. גם מרכיב של כאב וסבל יהיה גורם חשוב בהעכרת הפיצויים לנפגע תאונת העבודה. יש לדעת, כי כל סכום שתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי, יתקזז מסכום הפיצויים שייפסקו במסגרת התביעות שמוגשות נגד חברת הביטוח או המעביד.

האם כדאי להתייעץ עם עו"ד או מוסד פרטי המטפל בענייני תאונת עבודה?

בכדי לא לסרבל את נושא הטיפול בתאונת העבודה, ולהגיע לכמה שיותר תוצאות, חשוב כי תתייעצו עם מוסד המתמחה בתביעות כמו תאונת עבודה, או עו"ד המתמחה בדיני עבודה. ההליך יכול להיות ארוך ומסורבל לאלה שאינם מבינים בנושא זה. אנשי מקצוע בתחום, ייעצו לכם מה לומר בוועדה הרפואית ואילו מסמכים יש להגיש. הוועדה הרפואית, הינה הגורם החשוב ביותר למתן פיצויים וקצבה בגין תאונת העבודה. אנשי מקצוע בתחום, יוכלו לדעת מהיכן להוציא סכומים נוספים אם מחברת הביטוח בה אתם מבוטחים מטעם העבודה, או שרכשתם ביטוח חיים שבו ישנו סעיף של "אובדן כושר עבודה".

 

פציעה