חדשות הכלכלה

בית השקעות – על מה חשוב לשים דגש?

המאמר הבא יציג בפניכם את הדגשים עליהם יש להקפיד בבחירת בית ההשקעות אשר יתאים לצרכים הספציפיים שלכם. בית ההשקעות הוא גוף פיננסי בו אנשים רבים משקיעים את כספם באמצעות אפיקי השקעה מגוונים הכוללים קרני נאמנות, קרנות פנסיה, קופות גמל ועוד. כאשר בוחרים להשקיע הון מסוים, בגוף פיננסי מסוג זה, יש חשיבות גבוהה לבדיקת ההתאמה בין סוג ההשקעה, הסכום שלה לבין הגוף עצמו. השקעות מסוג זה, מתאימות עבור אנשים אשר רוצים לשים את כספם בבורסה, אך אין להם את הידע המקצועי הדרוש לכך, ולכן נעזרים בגוף זה. דוגמאות לשירותים אותם מספקים גופים פיננסיים אלה מספקים עבור לקוחותיהם הם ייעוץ בנוגע למשכנתא, חיתום וגיוסי הון, מסחר אינטרנטי, קרנות השתלמות, שירותי ייעוץ ועוד.                                                                  

למעשה, הגוף הפיננסי הוא המתווך בין המשקיעים לבין סוג ההשקעה בשוק ההון ואחראי על ניהול תיקי השקעות של אותם אנשים. הגוף עצמו מורכב לרוב ממנהלי תיקים, יועצי השקעות, צוות אנליסטים, אנשים מתחום הכלכלה ועוד.

אנשים אליהם מנסים במהלך עבודתם לגרום לתשואה כלכלית גבוהה ולרווח מקסימלי, עבור אותם אנשים אשר משקיעים את מיטב כספם באפיקים השונים. כדי שהעבודה תתבצע באופן שוטף ורציף, כל משקיע משלם עמלות ניהול לאותו גוף פיננסי, למעשה בית השקעות המייצג אותו. העמלות משתנות בין בתי השקעות השונים, ולכן השוואה, חקר שוק רלוונטי ובחירה הנעשית במחשבה תחילה, חשובים להצלחת ההשקעה.

איך לבחור את הגוף הפיננסי שייצג אותי?

  • ניסיון, ותק ומקצועיות הם שם המפתח – בתי השקעות שונים, מתמחים באפיקי השקעות שונים, ולכן יש חשיבות גבוהה להתאמה שבין סוג ההשקעה של המשקיע אל בית השקעות עצמו. בדקו נתונים, התייעצו עם אנשים מהתחום, השוו בין דמי הניהול, בחנו את מרכיבי תיקי השקעות קיימים ורק לאחר מחשבה בחרו בגוף המתאים.
  • תשואה – אנו משקיעים את הכסף שלנו במטרה ליהנות מתשואה חיובית. אמנם כאן רק הזמן יכול לשקף את ההישגים של אותו גוף, אך בדיקה מעמיקה של המוניטין של בית השקעות, והתנהלותו בזמן משברים כלכליים, יכולים להוות מדד מספק. השקעה כספית מחייבת אותנו להיות בשליטה ולדעת בכל רגע מהי מידת הסיכון שאותה השקעה מחייבת. גישה זמינה ומידית לתיקים דרך האינטרנט היא עניין חשוב ומשמעותי בבחירת הגוף הפיננסי.
  • שירות – בדרך כלל חברות השקעות גדולות מתקשות לשמור על קשר אינטימי עם לקוחותיהם, בעוד חברות קטנות מצליחות לתת יחס אישי. בדקו האם האדם אשר תפקידו לנהל תיקי השקעות מספק לכם תשובות לשאלותיכם, האם הוא זמין לכם וקשוב לבעיותיכם.
השקעות